Pep Talk nostalgi i Sveriges Television ”Modern femkamp”

Pep Talk TV serie i Sveriges Television

Pep Talk TV serie i Sveriges Television

Pep Talk var en TV serie som var en ganska stor satsning på Sveriges Television med Lasse Haglund som idégivare och producent. Han rekryterade mig som redaktionsmedlem vilket i praktiken blev inslagsproducent, reporter och regissör.

Pep Talk -Modern Femkamp

Här träffade jag femkampslandslaget och programmet i SVT fick många uppskattande kommentarer inte minst ett telegram från förbundet.

Jag hade själv som ung tränat för den legendariska fäktmästaren Bela Rerich och fick nu tillfälle att åter träffa honom.

Det blev många spännande scener inte minst med ridhopp och terrängritt också i mina gamla träningsskogar i Liljansskogen och på Stora Skuggan, Djurgårdens nordöstra fält. Om inte detta vore nog så höll vi till på K1 där jag gjorde lumpen och beriden garnisonstjänst (Länk till tecknad dagbok).

På bilden ser vi programledarna Pauline Porath och Mats Albertsson få instruktioner och det ser nästan ut som att Paulins värja går genom bröstet men det är Mats värja som sticker fram där bakom.

Börje Peratt
Officiell hemsida

Länkar


IMDb
Mediedatabas
Pep Talk Wikipedia

 

 

Kommentera

